1. Dlaczego wybrać eNotę?
2. Co to jest eNota?
Jest to Nota Obciążeniowa zarówno dla Umowy w trybie przedpłaconym jak i z odroczoną płatnością wystawiana w formie elektronicznej i udostępniana Użytkownikowi w portalu eNota.
eNota zawiera te same dane, co Nota Obciążeniowa drukowana i zastępuje tradycyjny dokument w wersji papierowej.
3. Co to jest portal eNota i jak uzyskać do niego dostęp?
Portal eNota udostępnia elektroniczne noty obciążeniowe (dla umów w trybie przedpłaconym oraz z odroczoną płatnością) i dostępny jest po uprzednim zalogowaniu się do systemu bezpośrednio na stronie internetowej enota.viatoll.pl lub poprzez zakładkę eNota znajdującą się na stronie internetowej www.viatoll.pl.
Warunkiem korzystania z portalu jest podanie adresu e-mail w Panelu Obsługi Klienta poprzez wybranie opcji „Dane Klienta” z menu głównego, a potem zaznaczenie pola wyboru eNota i wpisanie poprawnego adresu e-mail. Po wprowadzeniu adresu e-mail należy pamiętać o zapisaniu zmian.
Powiadomienia o wystawieniu eNoty będą wysyłane na podany adres e-mail. Wraz z pierwszym powiadomieniem otrzymają Państwo informacje o szczegółach logowania i link aktywacyjny, który umożliwi ustanowienie indywidualnego hasła, w oparciu o które będą odbywały się późniejsze logowania do portalu eNota.
4. Kto może skorzystać z eNoty?
Z eNoty może skorzystać każdy Użytkownik, który posiada zarejestrowany w systemie adres e-mail przypisany do eNoty w Panelu Obsługi Klienta.
5. Jak mogę sprawdzić czy mam zarejestrowany w systemie adres e-mail?
Informację taką można sprawdzić po zalogowaniu do Panelu Obsługi Klienta wybierając opcję „Dane Klienta” lub w Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta pod numerem 800 101 101 (numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce) lub +48 22 521 10 10 (numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych i dla użytkowników z zagranicy).
6. Czy można jednocześnie otrzymywać notę obciążeniową elektroniczną i papierową?
Klient może otrzymać notę obciążeniową w jednej formie: papierowej lub elektronicznej.
7. Czy Użytkownikowi potrzebna jest do celu przeglądania eNoty niezależna aplikacja?
Do odczytania elektronicznej noty obciążeniowej wystarczy powszechna i bezpłatna aplikacja Adobe Reader.
8. Skąd będę wiedział, że została wystawiona eNota?
Każdorazowo po wystawieniu eNoty użytkownik otrzyma na zarejestrowany adres e-mail przypisany do eNoty informację, że nowa nota obciążeniowa jest już dostępna w portalu eNota.
9. Jakie są opłaty za korzystanie z portalu eNota?
Korzystanie z portalu eNota nie jest związane z żadnymi opłatami.
10. Mam podany adres e-mail i nie otrzymałem eNoty
Przyczyną nieotrzymania powiadomienia o udostępnieniu eNoty w portalu eNota / linku aktywacyjnego może być niepoprawny adres e-mail przypisany do eNoty w Panelu Obsługi Klienta lub brak transakcji poboru opłat w danym miesiącu lub brak zaznaczenia pola eNota.
11. Czy będę miał dostęp do swojego konta w portalu eNota po zamknięciu umowy?
Tak. Użytkownik będzie miał możliwość zalogowania się do portalu eNota i korzystania ze wszystkich jego funkcji przez 60 dni od momentu zamknięcia konta Użytkownika w systemie viaTOLL
12. Posiadam kilka umów przypisanych do jednego konta użytkownika, czy mogę wskazać osobne adresy e-mail dla każdej z umów?
Nie. W przypadku posiadania kilku umów przypisanych do jednego konta użytkownika, należy wskazać jeden adres e-mail na który każdorazowo po wystawieniu eNoty użytkownik otrzyma informację o dostępności nowej noty obciążeniowej w portalu eNota.
13. Mam inne pytania dotyczące portalu eNota
W przypadku wszelkich pytań dotyczących portalu eNota prosimy o kontakt z Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta dostępnym pod numerem 800 101 101 (numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce) lub +48 22 521 10 10 (numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych i dla użytkowników z zagranicy).